piątek, 12 sierpnia 2011

Czy liderzy muszą wywierać wpływ na innych?

Marketing, to relacje z ludźmi.

Aby mieć dobry kontakt z otoczeniem, musisz sobie uświadomić, od czego on zależy. Składają się na niego trzy rzeczy:

- pęd do wiedzy i ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji

- motywowanie się do działania w ciężkich chwilach

- sztuka wywierania wpływu na ludzi

Do tego wszystkiego dodałbym jeszcze jedną rzecz, o której przypomina mi się zawsze, ilekroć otrzymam maila od Kamila Cebulskiego.

Mówię tutaj o działaniu. 80% sukcesu to dążenie do celu. Jeśli uważasz, że wymienione tutaj elementy nie pasują do Twojego charakteru, to jesteś w błędzie. Wszystkiego można się nauczyć i dojść w tym do perfekcji.

Mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość. Skoro czytasz ten artykuł, tzn. że już teraz czerpiesz wiedzę z różnych źródeł i zaczynasz dążyć do tego, aby stać się liderem. Powoli poznajesz najważniejsze czynniki decydujące o powodzeniu zarówno w biznesie, jak też w strukturach MLM. Oznacza to, że dwa elementy wpływające na sukces już realizujesz. Pozwolisz więc, że skupię się tylko na sztuce wywierania wpływu na ludzi.
Co kryje się pod pojęciem wywierania wpływu na innych?

W każdej chwili, gdy komunikujemy się z ludźmi wywieramy na nich wpływ i sami podlegamy wpływowi innych. Od Ciebie zależy, jak dalej potoczy się rozmowa i kto będzie w niej dominował. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że mając odpowiednie relacje z ludźmi będziemy mieli wpływ na:

przywództwo
negocjacje
sprzedaż
pracę zespołową

Zapewne zauważyłeś, że są to cechy każdego lidera. Jeśli znasz takie osoby, to zapytaj się ich, co się z nimi działo, gdy pracowali nad wpływem na innych ludzi. Każdy człowiek sukcesu, który ma już posiadł 4 cechy lider powie Tobie, że musisz podnosić swoje kwalifikacje w tym zakresie, aby ułatwić sobie sukces.
Sześć nieśmiertelnych zasad.

Roberto Cialdini poszedł o krok dalej i po wielu latach badań określił sześć zasad, które leżą u podstaw wszystkich technik wywierania wpływu. Te sześć zasad to:

Reguła wzajemności
Autorytet (gdyż nabieramy się na pozory)
Dowód słuszności
Zaangażowanie
Reguła sympatii
Reguła niedoboru lub niedostępności

Z tych elementów będzie się składała zarówna dobra oferta reklamowa, ale również każda wcześniej przygotowana rozmowa przez lidera. Przygotowana, to może za wiele powiedziane. Chodzi tutaj o to, że trening czyni mistrza. Stosując te techniki w praktyce z czasem stają się one naszymi naturalnymi cechami.


http://zdrowejagody.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz